expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Ostatnio dodane przepisy

Szukaj na tym blogu

środa, 18 września 2013

Kluski śląskie


































To jedno z tych dań, które nieodmiennie kojarzą mi się z kuchnią mojej mamy.
Zawsze, właściwie naprawdę ZAWSZE, kiedy mój ojciec wyjeżdżał w dłuższą trasę ciężarówką, mama przygotowywała dla nas jedzenie, którego nie robiła, gdy ojciec był w domu.
A pyz, pierogów i klusków wszelkiej maści nie jadał.
Ja też ich nie cierpiałam, a bardziej znienawidzonym daniem były tylko "pierogi leniwe".
Nadszedł jednak czas, kiedy sama stałam się panią domu i odkryłam, że nie zawsze chce się przygotowywać obiad, przez duże "o".
Od tej pory przypominając sobie koszmar dzieciństwa, zawsze śmieję się do siebie, bo obecnie je uwielbiam. ;)


  • 1,5kg ugotowanych ziemniaków
  • mąka ziemniaczana
  • pół łyżki soli
  • dwie łyżki oleju


Ugotowane ziemniaki przepuszczamy przez prasę lub mielimy w maszynce, przez sitko z małymi oczkami.
Zmielone przekładamy na stolnicę posypaną mąką.
Robimy zagłębienie i wkładamy w nie trzy łyżki mąki ziemniaczanej oraz sól.
Ugniatamy wszystko razem i w miarę wyrabiania ewentualnie dogniatamy większą ilość mąki.
Ciasto powinno być nieklejące i dawać dobrze się formować.
Po wyrobieniu, z gotowego ciasta odrywamy kawałki takiej wielkości, jak chcemy, by były kluski i formujemy z nich kuleczki.
W każdej robimy dość głęboką dziurkę.
W garnku zagotowujemy wodę z dwiema łyżkami oleju i odrobiną soli, po czym do wrzącej wrzucamy przygotowane kluski.
Gotujemy około 3 minut od wypłynięcia na powierzchnię.
Podajemy gorące ze śmietaną i skwarkami z boczku/ ulubionej kiełbasy lub podsmażone.




:)

2 komentarze:

.