expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Ostatnio dodane przepisy

Szukaj na tym blogu

czwartek, 9 lipca 2015

Pyszne letnie ratatouille



Warzywka, warzywka i jeszcze raz warzywka!
Niby takie sobie proste francuskie leczo, a ugłaskało moje podniebienie na calutki dzień. <3
Jadłam je na zimno, na ciepło, z frytkami, solo i wciąż nie mam go dość.
Kolorowo, letnio i prze-pysz-nie!

  • 4 duże pomidory
  • 3 strąki czerwonej papryki
  • 3 duże cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 cukinia (ok 300g)
  • oliwa do smażenia
  • pół pęczka natki pietruszki
  • 2 łyżki ziół dalmatyńskich
  • 1 łyżeczka tymianku
  • sól i pieprz mielony do smaku


Na patelni rozgrzewamy tłuszcz.
Cebulę drobno siekamy i wrzucamy na patelnię.
Czosnek przeciskamy przez praskę lub ścieramy na tarce i dorzucamy do cebuli.
Całość szklimy na niewielkim ogniu.
Papryki pozbawiamy gniazd nasiennych i kroimy w kostkę.
Wrzucamy na patelnię i dusimy kilka minut.
Pomidory także kroimy w kostkę (ja nie pozbawiam ich miękkiego miąższu) i również umieszczamy na patelni.
Całość dusimy około 10 minut na niewielkim ogniu, co jakiś czas mieszając.
Zawartość patelni przekładamy do wysokiego garnka.
Cukinię kroimy w niezbyt grube plasterki (cienką część warzywa) i ćwiartki plasterków (grubszą część), po czym wrzucamy do garnka.
Natkę pietruszki drobno siekamy.
Umieszczamy ją w garnku razem z pozostałym ziołami i dokładnie, ale delikatnie wszystko mieszamy.
Doprawiamy potrawę solą i pieprzem do smaku i dusimy jeszcze około 10 minut.
Gotowe!



2 komentarze:

  1. Uwielbiam ratatouille, cudowne, letnie, świeże danie :) Perełka francuska, pięknie Ci wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Jadłam je już wcześniej, ale dziś sama robiłam po raz pierwszy i chyba również muszę to przyznać - wyszło świetne. ^_^

      Usuń

.