expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Ostatnio dodane przepisy

Szukaj na tym blogu

sobota, 30 listopada 2013

Proste ucierane ciasto + jak naprawić zważone ciasto lub krem


Dwa w jednym - na niespodziewanych gości i w razie niespodziewanego wypadku.
Bo nie wierzę, że każdy z nas, przynajmniej raz nie zepsuł kremu lub ciasta na bazie masła.
Mnie na przykład udało się to nawet dziś, a ciasto mimo wszystko wyszło pyszne. :3




  • 300g mąki tortowej
  • 250g masła lub margaryny 
  • 5 jajek (L)
  • 2 torebki cukru wanilinowego, najlepiej jednak 50g waniliowego, domowego
  • 200g cukru pudru


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Masło oraz wszystkie rodzaje cukru ucieramy na puszystą, gładką masę.
W trakcie ucierania dodajemy po jednym jajku.
Po dodaniu każdego jajka ucieramy ciasto dokładnie, aż będzie jednolite, dopiero dodajemy następne.
Na masę maślaną wsypujemy przesianą mąkę i wszystko dobrze, acz delikatnie łączymy.
Gotowe ciasto wylewamy w przygotowaną niezbyt dużą tortownicę lub, jak u mnie, większą formę do babki i wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika.
Pieczemy ok. pół godziny, do 35 minut.
Studzimy na kratce i przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

JAK NAPRAWIĆ ZWAŻONĄ MASĘ:
Kiedy zauważymy, że z jakiego powodu masa nam się rozwarstwiła, należy po pierwsze przestać rozpaczać i chcieć wysyłać męża po kolejną porcję składników. ;)
Nastawiamy zamiast tego garnek do gotowania na parze, do którego wstawiamy miskę z maślanym kremem.
Dobrze mieszając, trzymamy na nim krem do momentu, aż masło połączy się znów w puszystą, jednolitą masę.
Kiedy będzie gotowe, dodajemy resztę składników, jak wcześniej.. tadam!
Naprawdę działa. ;)

20 komentarzy:

  1. Dziekuje bardzo za porade, wlasnie uratowalam ciasto :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za uratowanie ciasta :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. OGROMNE DZIĘKI za uratowanie ciasta ♥ Właśnie robię ciasto na niedzielny deser, a tu mi się zważyło i zostało właśnie uratowane dzięki tej poradzie. Luv ya ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. To działa dziękuję, sernik uratowany :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To działa dziękuję, sernik uratowany :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mi się właśnie masa zwarzyła i to po raz pierwszy w życiu. I już, już wysyłałam męża do sklepu, gdy nagle mnie tknęło, że przecież w internecie ratunek! Bardzo mi się Pani rady przydały. Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Normalnie nie zostawiam komentarzy, ale ta rada faktycznie dziala! Uratowała mi Pani ciasto, Dziekuje ślicznie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zważyło mi się ciasto na gofry, robię je z masłem i udalo się je uratować! Serdeczne dzięki za pomoc ��

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziekuje za rade, dzieki niej uratowalam babke cytrynowa, wyszla cudna i pachnie bosko napewno bedzie pyszna

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem Ci wdzięczna za informację o tym, w jaki sposób uratować zważoną masę lub krem (niejednokrotnie wysyłałam męża po nową porcję składników). Jeśli mowa o wypiekach, to jakiej mąki podczas nich używasz? Ja, od jakiegoś czasu jestem wielką fanką Basi. Często, przygotowuje ciasta z przepisów znajdujących się pod tym adresem: https://basiazsercem.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Zwarzoną mase udało sie uratowac ..dziękuje za porade..Pogodnych i zdrowych Świat.!

    OdpowiedzUsuń
  14. Poprostu cuda się zadziały. To naprawdę działa 😁👏

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziekuje za uratowanie mojego ciasta :-)

    OdpowiedzUsuń

.