expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Ostatnio dodane przepisy

Szukaj na tym blogu

sobota, 30 listopada 2013

Domowy cukier WANILIOWY





























Po traumie, jaką przeszłam dziś z szukaniem cukru WANILIOWEGO Kotanyi (jedyna firma, która robi taki cukier z wanilią, nie waniliną...), dałam za wygraną.
Odkopałam odłożone na "czarną godzinę" dwie laski wanilii i postanowiłam liczyć na inwencję.
Nie miałam ochoty kupować dodatkowo drobnego cukru do wypieków i okazało się, że wcale nie trzeba. :3

półtorej szklanki cukru kryształu
2 świeże laski wanilii
moździerz


Laski wanilii kroimy wzdłuż na połowę.
Ze środka małym nożykiem wydłubujemy "miąższ" i wrzucamy go do cukru w moździerzu.
Kilka chwil ucieramy wszystko, do momentu otrzymania cukru o dość miałkiej konsystencji.




Taka przyprawa, by smakowała dobrze waniliowo, powinna odstać w szczelnym słoiczku około tygodnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

.