expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Ostatnio dodane przepisy

Szukaj na tym blogu

niedziela, 8 grudnia 2013

Domowa przyprawa do piernika




























Zdjęcie brzydkie, ale tylko takie mi po tej przyprawie zostało... :/
Wyszła rewelacyjnie przearomatyczna.
Kiedy mi się skończyła i drugą musiałam kupić, strasznie się zawiodłam, ponieważ nie pamiętałam jak słabo one wypadają w stosunku do tych ubijanych pół dnia ręcznie w mikromoździerzu...

  • 15g całych goździków
  • 15g kory cynamonu
  • 1 mała gałka muszkatołowa
  • 5g ziarenek kardamonu (wydłubanych z łupinek lub mielonego)
  • 3g czarnego pieprzu w ziarnach
  • 3g pieprzu białego (najlepiej również w ziarnach, ale ciężko go znaleźć)
  • 5g anyżu w gwiazdkach
  • 10 ziaren ziela angielskiego

Wszystkie składniki po kolei miażdżymy w moździerzu, po czym dokładnie razem mieszamy.
Oczywiście najlepiej, jeśli wszystkie przyprawy będą świeże, nie wrzucone po prostu z torebki już zmielone, ponieważ ma to ogromny wpływ na jakość i aromat naszej przyprawy piernikowej.
Naprawdę polecam poświęcić odrobinę więcej czasu, bo piernik z nią wychodzi naprawdę rewelacyjny. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

.